Bijzonder mooi Bolivia - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Femke Timmermans - WaarBenJij.nu Bijzonder mooi Bolivia - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Femke Timmermans - WaarBenJij.nu

Bijzonder mooi Bolivia

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Juli 2014 | Bolivia, Coroico

We gaan er een lang weekend op uit, een dag of 4, 3 nachten. Onderweg geen warm water, nauwelijks elektriciteit, geen isolatie, en ´s nacht wordt het -10. Klinkt goed of niet? Gek genoeg doet vrijwel elke toerist in Bolivia dit zichzelf geheel vrijwillig aan. Zo ook wij 6 dagen geleden begon onze trip over de zoutvlakte van Uyuni en de zuidelijke Altiplano. Het was koud en zeker geen luxe, maar wat was het de moeite waard!

We zijn vertrokken vanuit Tupiza met een jeep inclusief chauffeur-gids en een kok. Samen met nog 2 andere jeeps met elk 4 toeristen gingen we op avontuur. Wat we allemaal gezien hebben tijdens deze tour is moeilijk te beschrijven: het was zoveel en zo mooi! We zagen felgekleurde lagunes, geizers, vulkanen, lama´s, en natuurlijk de zoutvlaktes van Uyuni.

Wat ons vooral is bij blijft van deze trip is het prachtige landschap, de uitgestrektheid en de enorme hoogte (tot 5000m boven zeeniveau). Als Nederlander is het moeilijk voor te stellen dat je 3 dagen kunt rondrijden zonder een teken van de bewoonde wereld of enige aansluiting daarop. Alleen de zoutvlakte is al 12.500km2 groot.

Bovendien heeft een gebrek aan luxe ook voordelen, bijvoorbeeld het gebrek aan verlichting: al op de eerste avond konden we de melkweg zien! Ook is het geluk extra groot als we op dag 3 aankomen in een dorpje met 1 winkel met een tv aan de muur. Wat heeft het Nederlands elftal gedaan vandaag? Gewonnen!

Na 4 dagen sloten we onze trip eergisteren af in het dorp Uyuni. Na 4 dagen samen de kou doorstaan, genieten van het landschap en verhalen vertellen rond de houtkachel is het best gek dat elk van de groep van 12 reizgers weer zijn eigen weg gaat.

Wij zijn direct doorgereisd naar Coroico. Een dorpje net buiten La Paz waar het warm is. Heerlijk opwarmen en uitrusten hier.

Oh ja, voor we aan onze tocht begonnen hebben we ook nog de hoogste stad van de wereld bezocht: Potosi (4000m). Waar we een eneverend bezoek hebben gebracht aan een termaal bad. Beslist geen toeristische attractie. We waren de enige met blond haar en een blanke huid en daarom waren wij voor de aanwezige Bolivianen de attractie.

Daarna hebben we in Tupiza een tocht te paard gemaakt door een fantastisch Wild West landschap.

Kortom: het is te veel om op te noemen, zoveel te zien, zoveel te doen. Bolivia is bijzonder!

• 02 Juli 2014 - 21:30

Mirjam:

Ha Femke, dat klinkt echt als een fantastisch avontuur! Leuk om je blogs te lezen. Geniet ervan samen. Groetjes, mirjam

• 02 Juli 2014 - 21:46

Lia:

Mooi dat alles zo goed gaat. Geniet ervan!

• 02 Juli 2014 - 21:59

Roberto.:

het lijken de reizen van Indiana Jones wel.

• 02 Juli 2014 - 22:43

Gerda:

Gaaf! Ik krijg t wel koud bij t lezen, maar jullie deert t niet. veel plezier!

• 02 Juli 2014 - 23:58

Jitske:

Geen boek op mn nachtkastje meer nodig merk ik maar gewoon jouw verslagen lezen! Klinkt geweldig! Geniet er van!

• 06 Juli 2014 - 09:59

José:

Wat bijzonder om dit te mogen zien.
    Het ziet er geweldig uit, met mooie foto's.
    Nog een fijne vakantie en ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag.
    Gr. Tante José.

• 06 Juli 2014 - 10:35

Anneke:

mooie foto's hoor, fijn dat we een beetje mee mogen genieten.

• 06 Juli 2014 - 22:48

Brigitte:

He fem en steve, wat ongeloofelijk mooi daar. Wij zijn benieuwd naar de andere plaatsen die jullie gaan bezoeken. Ben wel n beetje jaloers op jullie. Tot hoors brigitte, arjen en michael

• 10 Juli 2014 - 10:47

Rachel:

WOOW, dat ziet er jaloersmakend mooi uit! Geniet ervan levensgenieters xx

• 17 Juli 2014 - 09:53

Anneke:

Ik geniet van je reisverhalen. Veel plezier daar.