Van Oranje naar Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Femke Timmermans - WaarBenJij.nu Van Oranje naar Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Femke Timmermans - WaarBenJij.nu

Van Oranje naar Bolivia

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 Juni 2014 | Bolivia, Sucre

Zo, daar staan we dan. Na ongeveer 20 uur reizen stappen we uit het vliegtuig in Santa Cruz, Bolivia. Een hele omschakeling want nog geen 30 uur geleden stonden we in een overvolle Oranje kroeg dé overwinning te vieren.

Eenmaal aangekomen in het hostel blijkt het verschil met de vorige avond echter niet zo groot te zijn: ook hier is iedereen in de ban van het WK! In de ´woonkamer´ van het hostel is voor de gelegenheid een splinternieuwe flatscreen opgehangen. En veel reizigers zitten 3 wedstrijden per dag aan de buis gekluisterd. Fijn! Zo is niet meteen alles anders.

Na een dagje uitrusten vervolgen we onze reis naar het dorp Samaipata. Wat een fijn dorp in een prachtige omgeving! Samaipata ligt aan de grens van het Amboro National Park (oppervlakte van het park is groter dan die van Nederland). Met een vrolijke gids zijn we een dag gaan wandelen door het park, wat bekend staat om zijn reuze varens. Samen met wat mist was het plaatje compleet: alsof we zo in een scene van Jurrassic Park zijn gestapt. Na 6 uur wandelen in dichte jungle stapten we het bos uit op een plek met een geweldig uitzicht over het dal.

Op woensdag voetbalt het Nederlands elftal en natuurlijk hebben we dat gevolgd! Maar voor onze jongens het veld op moesten (dat is hier al om 12.00u ´s middags). Hebben we een bezoek gebracht aan een dierenopvang, waar de aapjes los rondslingeren en dus voor je het weet op je hoofd zitten.

Na een dag of 4 verlaten we Samaipata, maar we hadden nog maanden kunnen blijven! Volgende stop: Sucre. De officiële hoofdstad van Bolivia hoewel de regering gevestigd is in La Paz. In Sucre zijn alle gebouwen wit en koloniaal, dat maakt het een erg fotogenieke plek. We verblijven hier in een hostel met een prachtig uitzicht over de stad.

Opvallend: in Sucre zitten in 1 straat maar liefst 2 Hollandse cafés. En jawel bij één van de twee hangt zelfs een bordje: Holland Heineken House aan de muur. Menig Nederlandse reiziger zal hier misschien niet blij van worden, maar wij wel! Hebben we onze plek om de volgende wedstrijd te kijken alweer gevonden. Kunnen we gewoon in onze Oranjes shirts op pad, net als thuis ;).

Hasta luego!

Femke

• 22 Juni 2014 - 03:03

Patricia Van Der Schaaf:

Ziet er goed uit! Have fun!

• 22 Juni 2014 - 11:26

Cor En Anneke:

prachtig allemaal!

• 22 Juni 2014 - 11:38

Edwin Bressers:

Een mooi begin van jullie reis. Kijk al uit naar je volgende blog. Geniet van alles !!

• 23 Juni 2014 - 17:05

Lia En Rini:

Mooi verhaal en foto's dit is een heel goed begin van jullie reis.

• 26 Juni 2014 - 17:38

Wim Van Oosterhout:

Ziet er prachtig uit, Femke. Wij zitten hier frites te eten ter voorbereiding op de commissie. Wat hebben jullie het goed daar!

• 07 Juli 2014 - 17:19

Anne V Strien:

Hi Fem en steev,
    leuke verslagen en o zo herkenbaar jullie foto's
    viva latino america
    besos